Wednesday, June 16, 2010

Overheard in the Millpond Walmart

I have a bad habit of listening to other people's conversations when I'm out in public. I think it's just the writer in me.

Saturday, I was at the Millpond Super Walmart grocery shopping and I heard this conversation between a mother and her daughter. The daughter looked to be a teenager or possibly a little older. The mother was talking politics. Surprisingly, politics are a constant topic of conversation in Millpond, which is full of Birthers and Tea Partiers. They're all mad because they think the blacks and Mexicans have taken over the country and that Obama is the literal Anti-Christ and that he is a Muslim and this is all they talk about.

Mother: I tell ya what I think he's doin. Obama's gonna let them Iranians get a nuke-yoo-ler weapon so they'll destroy us. He's right there in bed with 'em.

Daughter: Mom, it's not nuke-yoo-ler. It's nu-CLEE-ar.

Mother: No it ain't. It's nuke-yoo-ler. That's how real conservatives say it and I'm proud to be a real conservative.

Daughter: But it's spelled N-U-C-L-E-A-R. It's pronounced nu-CLE-ar.

Mother: That's how liberals say it and I told you, I'm a conservative. We say nuke-yoo-ler and I ain't changin' my pronunciation. That's how President George W. Bush said it and that's how I'm sayin' it.

Daugher: Ok Mom. Ok.


See, that's what you get for sending your kids to one of them fancy technical schools.

8 comments:

Erica said...

oh boy.

*headdesk*

mcgrimus said...

The youngun's right. If you don't believe her, go to the liberry and look it up.

Anonymous said...

Are you sure Millpond isn't somewhere in Texas?

Amysue in Texas

FreshHell said...

Yep. Virginia's full of that kind of thing. sigh.

Wide Lawns said...

Sometimes I fear that Millpond is kind of a microcosm of most of this country.

booda baby said...

Of course, it's the writer in you that can't resist listening to the good conversations, although I assume you can unlisten just as quickly. The fact they're irresistible instantly removes listening from the bad habit category. Listening carefully and conjuring good back story that they don't bother to provide themselves is no small gift.

Yep, that's what I think. :)

Miss Kitty said...

As my grandmother would say: Jee-zus GAWD. [sigh]

Lots of that kind of crap around here, too, in Small Town, GA. Jimmy Carter's a liberal, and (bless his heart) he also says "nu-cular." I tell my students to pronounce it correctly, no matter their political stripe. Mispronouncing things on purpose makes you look stupid. Unless, of course, everyone around you is stupid as well.

I agree with Booda: we writers are generally alert to the kind of things that make good stories. Maybe I should go to my local Wal-Mart more often. Hmmm.

sha said...

I had an English professor who had us specifically do just this thing as a writing assignment. Then we had to share. The results were a hoot and it was one of the more fun exercises we did that semester.

Amazon Search Box

About Me

Blog Archive

Search

Loading...

Followers

There was an error in this gadget